واکنش جهان پس از ظهور نوع جدیدی از ویروس کرونا در جنوب آفریقا


بروکسل-با رقابت کشورها برای توقف سفرهای هوایی، بازار روز جمعه به شدت سقوط کرد. دانشمندان یک جلسه اضطراری تشکیل دادند تا خطرات دقیق را ارزیابی کنند. این تا حد زیادی ناشناخته است. کشف نوع جدیدی از ویروس کرونا بیشتر جهان را ترک کرده است. سرد شدن

کارشناسان پزشکی، از جمله سازمان بهداشت جهانی، نسبت به هرگونه واکنش بیش از حد هشدار می دهند تا زمانی که جهش هایی که در جنوب آفریقا منشأ گرفته اند بهتر شناخته شوند. با این حال، نزدیک به دو سال پس از ظهور COVID-19 و شروع یک بیماری همه گیر که بیش از 5 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است، جهانی عصبی شروع به نگرانی در مورد بدترین ها کرد.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا به قانونگذاران گفت که آخرین نوع ممکن است راحت تر از واریانت دلتا پخش شود و اثربخشی واکسن را کاهش دهد.

جاوید گفت: ما باید هر چه سریعتر اقدام کنیم.

برخی کشورها برای توقف سفرهای هوایی از جنوب آفریقا اقدام کردند و بازارهای سهام در آسیا، اروپا و ایالات متحده به شدت سقوط کردند. میانگین صنعتی داوجونز در ابتدای معاملات 800 واحد سقوط کرد. قیمت نفت 7 درصد کاهش یافت.

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان گفت: آخرین چیزی که ما نیاز داریم، معرفی یک نوع جدید است که مشکلات بیشتری را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، اظهار داشت که پروازها “باید تا زمانی که درک واضحی از خطرات ناشی از این نوع جدید نداشته باشیم، متوقف شوند و مسافرانی که از منطقه باز می گردند باید از مقررات قرنطینه سخت پیروی کنند.”

او بر بسیار محتاط بودن پافشاری کرد و هشدار داد که «جهش‌ها ممکن است منجر به ظهور و گسترش انواع ویروس‌های نگران‌کننده‌تر شوند که ممکن است ظرف چند ماه به جهان سرایت کنند.

بلژیک اولین کشور اتحادیه اروپا بود که این مورد را اعلام کرد. این شامل یک شخص از خارج از کشور است.

فرانک وندنبروک وزیر بهداشت گفت: “این یک نوع مشکوک است. ما نمی دانیم که آیا این یک نوع بسیار خطرناک است.”

پروفسور مارک ون رانست، که روی تیم علمی ناظر دولت بلژیک برای کووید-19 کار می کند، گفت که این مسافر در 11 نوامبر از مصر به بلژیک بازگشت و روز دوشنبه با علائم خفیف بیمار شد که نشان می دهد شیوع این نوع بیماری چقدر پیچیده است. است. پاسخ.

اسرائیل، یکی از واکسینه‌ترین کشورهای جهان، روز جمعه اعلام کرد که اولین مورد این نوع جدید را در مسافری که از مالاوی بازمی‌گشت، پیدا کرده است. مسافر و دو مورد مشکوک دیگر قرنطینه شدند. اسرائیل گفت که هر سه واکسینه شده بودند، اما مقامات در حال بررسی وضعیت دقیق واکسیناسیون مسافران هستند.

پس از 10 ساعت سفر شبانه، مسافران پرواز KLM 598 از کیپ تاون، آفریقای جنوبی به آمستردام، صبح جمعه به مدت چهار ساعت در لبه باند فرودگاه اسخیپول بازداشت شدند و در انتظار آزمایش های ویژه به دلیل نوع جدید بودند. مسافران پرواز ژوهانسبورگ نیز در قرنطینه و آزمایش هستند.

فرانچسکا د مدیچی، مشاور هنر رومی و مسافر این پرواز گفت: “مضحک است. اگر قبلاً این مرد وحشتناک را گیر نداده بودیم، اکنون آن را می گیریم.”

برخی کارشناسان می گویند که ظهور این نوع نشان می دهد که انباشت واکسن در کشورهای ثروتمند ممکن است بیماری همه گیر را طولانی کند.

کمتر از 6 درصد از مردم آفریقا به طور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده اند و میلیون ها کارمند بهداشتی و گروه های آسیب پذیر هنوز یک دوز از واکسن دریافت نکرده اند. این شرایط می تواند گسترش ویروس را تسریع کند و فرصت های بیشتری را برای تبدیل آن به یک نوع خطرناک فراهم کند.

مایکل هاید، محقق ارشد بهداشت جهانی در دانشگاه ساوت همپتون در بریتانیا، گفت: “این یکی از پیامدهای راه اندازی ناعادلانه واکسن ها است، و همچنین دلیل آن است که کشورهای ثروتمند واکسن های مازاد را به طور اجتناب ناپذیر دریافت می کنند. او از رهبران گروه 20 خواست که «از وعده‌های مبهم فراتر رفته و واقعاً به وعده خود مبنی بر تقسیم دوز عمل کنند».

انواع جدید بلافاصله نگرانی‌هایی را در مورد آشفتگی اقتصادی بیشتر مرتبط با همه‌گیری ایجاد کرد.

جفری هالی از اوآندا، یک کارگزار ارز خارجی، گفت: “سرمایه گذاران ممکن است ابتدا شلیک کنند و سپس سوال بپرسند تا زمانی که بیشتر بدانند.”

قیمت نفت به شدت کاهش یافت.قیمت نفت خام آمریکا با 6.7 درصد کاهش به 73.22 دلار در هر بشکه رسید و قیمت معیار بین المللی برنت با 5.6 ​​درصد کاهش به 77.64 دلار در هر بشکه رسید. در طول شیوع اولیه همه‌گیری 2020، قیمت نفت به شدت کاهش یافت زیرا محدودیت‌های سفر باعث کاهش تقاضا برای سوخت شد.

سهام هوانوردی آسیب دید، لوفت هانزا 12.4 درصد سقوط کرد، بریتیش ایرویز و شرکت مادر IAG 14.4 درصد، Air France-KLM 8.9 درصد و easyJet 10.9 درصد سقوط کرد.

قبل از اعلام اتحادیه اروپا، دکتر مایکل رایان، رئیس اورژانس WHO، نسبت به “واکنش ناخودآگاه” هشدار داد.

رایان گفت: “ما در گذشته دیده‌ایم که وقتی کسی به هر نوع تغییری اشاره می‌کند، همه مرزها را می‌بندند و سفر را محدود می‌کنند. بسیار مهم است که باز و متمرکز بمانیم.”

مرکز آفریقایی کنترل و پیشگیری از بیماری موافق است و به شدت با هرگونه ممنوعیت سفر برای کشورهایی که انواع جدید را گزارش می کنند مخالف است. این بیانیه بیان کرد که تجربه گذشته نشان داده است که چنین ممنوعیت های سفر “نتایج معنی داری ایجاد نکرده است”.

انگلیس ظهر روز جمعه پرواز از آفریقای جنوبی و پنج کشور دیگر آفریقای جنوبی را ممنوع کرد و اعلام کرد که افرادی که اخیراً از این کشورها وارد شده اند باید آزمایش کروناویروس را انجام دهند.

آلمان اعلام کرد که ممنوعیت پرواز این کشور ممکن است تا جمعه شب صادر شود. اسپان گفت که پرواز برگشت از آفریقای جنوبی فقط می تواند شهروندان آلمانی را به خانه بفرستد، صرف نظر از اینکه آنها واکسینه شده اند یا نه، مسافران باید به مدت 14 روز قرنطینه شوند.

در روزهای اخیر، تعداد موارد روزانه در آلمان به بالاترین حد خود رسیده است و تعداد مرگ و میر ناشی از کووید-19 در روز پنجشنبه از مرز 100000 نفر گذشت.

وزارت بهداشت ایتالیا اقداماتی را برای ممنوعیت ورود افرادی که در 14 روز گذشته به هفت کشور آفریقای جنوبی – لسوتو، بوتسوانا، زیمبابوه، موزامبیک، نامیبیا و اسواتینی سفر کرده‌اند، اعلام کرد. هلند و جمهوری چک قصد دارند اقدامات مشابهی انجام دهند.

دولت ژاپن اعلام کرد که اتباع ژاپنی از اسواتینی، زیمبابوه، نامیبیا، بوتسوانا، آفریقای جنوبی و لسوتو باید به مدت 10 روز در اقامتگاه های دولتی قرنطینه شوند و در روزهای سوم، ششم و دهم آزمایش COVID-19 را دریافت کنند. ژاپن هنوز به روی خارجی ها باز نیست.

دولت آفریقای جنوبی اعلام کرد که تصمیم بریتانیا برای ممنوعیت موقت ورود آفریقای جنوبی به این کشور “عجولانه به نظر می رسد” به این دلیل که WHO هنوز گام بعدی را توصیه نکرده است.

کروناویروس‌ها با گسترش خود تکامل می‌یابند و بسیاری از انواع جدید، از جمله آنهایی که دارای جهش‌های بالقوه خطرناک هستند، اغلب ناپدید می‌شوند. دانشمندان تغییرات احتمالی را که ممکن است مسری تر یا کشنده تر باشند، بررسی می کنند، اما برای کشف خطر دقیق زمان می برد.

گروه کاری فنی WHO روز جمعه برای ارزیابی نوع جدید – که در حال حاضر به عنوان B.1.1.529 شناخته می شود – تشکیل جلسه خواهد داد و ممکن است تصمیم بگیرد که آیا نام حروف یونانی به آن داده شود یا خیر. در هفته گذشته، نرخ ابتلا به ویروس کرونا در اروپا 11 درصد افزایش یافته است و این تنها منطقه در جهان است که COVID-19 در آن همچنان در حال افزایش است.

دکتر هانس کروگر، مدیر اروپایی سازمان بهداشت جهانی، هشدار داد که در صورت عدم اتخاذ تدابیر اضطراری، ممکن است تا بهار 700000 مرگ بیشتر در قاره اروپا رخ دهد.

آسوشیتدپرس لورن کوک در بروکسل، کالین بری در میلان، پان پیلاس در لندن، جیمی کیتن در ژنو، مایک کوردر در لاهه، دیو مک هیو در فرانکفورت، کارلی پتش در داکار، اندرو ملدروم در ژوهانسبورگ، و فرانک جردنز در برلین ساخته شده است. سهمی در این گزارش