دریچه بازدید تاسیسات

فایر دمپر موتوری - موسسه فنی مهندسی تیموری در حقیقت فوم الاستومری یکم متخلخل و دارای ساختار سلول بسته میباشد و حرارت برودت و صوت امکان عبور از ساختار و بدنه لوله خرطومی ماینر الاستومری را نخواهد فیلتر باکس داشت. پس از این کار ،دریچه بازدید تاسیسات با حتیاط با کاور پلاستیکی بسته بندی و آماده ی ارسال می گردد. با توجه به این که قالب دریچه بازدید تاسیسات به صورت گونیا و نود درجه طراحی می گردد ، در صورت قناسی یا عدم گونیا بودن ، نصاب دچار مشکل خواهد شد و حتی از نصب دریچه بازدید تاسیسات ناتوان می گردد .نکته ی مهم دوم این است که حتماً باید صفر به صفر طول و عرض حفره ی نصب دریچه بازدید تاسیسات هنگام سایز کردن ، اندازه گیری شود و لحاظ کردن بادخور به عهده ی سازنده می باشد . یکی از مزایای دریچه بازدید تاسیسات فن کویل پی وی سی ضد آب بودن این محصول است . درب دریچه بازدید تاسیسات توسط لولای ورقی به فریم متصل می شود . علت استفاده از لولای ورقی ، جلوگیری از ایجاد فاصله ی زیاد بین درب و فریم می باشد .اگر بنا باشد دریچه بازدید تاسیسات با میچ از رو نصب گردد ، باید قبل از رنگ کاری جای پیچ ها تعبیه شوند ، لازم به ذکر است که میتوان دریچه بازدید تاسیسات رابا پیچ مخفی نیز نصب کرد .بعد از انجام مراحل بالا نوبت به عملیات رنگ آمیزی می رسد .

دریچه های بازدید کناف

اضلاع فریمِ دریچه فن کویل از جنس پروفیل آلومینیوم می باشد.زاویه برش این اضلاع دقیقا ۴۵ درجه در نظر گرفته می شود تا پس از اتصال در گوشه های فریم دریچه فن کویل زاویه ی قائمه یا ۹۰ درجه تشکیل گردد.برای اتصال این اصلاع به هم در گوشه های فریم از قطعه فلزی که از جنس ورق گالوانیزه و بصورت شکل می باشد بهره جسته می شود.این گوشه ها یا کرنرها بصورت پِرسی در زوایای چهارگانه ی فریمِ دریچه فن کویل تثبیت شده و به فریم حالت یکپارچه و چهارگوش می بخشد.برای تکمیل مراحل ساخت فریمِ دریچه فن کویل ،در این مرحله نسبت به ایجاد جای پیچ بر روی فریم به تعداد استاندارد بر اساس ابعاد و سایز دریچه فن کویل اقدام می شود تا بعد از مراحل رنگ امیزی دچار پریدگیِ رنگ از ساختار فریم دریچه فن کویل نشویم. مواد اولیه ساخت بیشتر سایلنسر های کانال هوا ورق گالوانیزه می باشد. یعنی ابتدا پودر استاتیک با رنگ دلخواه روی دریچه بازدید تاسیسات پاشیده می شود و پس از آن در کوره قرار میگیرد و اصطلاحاً پخته می شود . با این حال، قیمت دریچه ها بسته به جنس، مدل، ابعاد و نوع درب آنها متفاوت است.

از پروفیلی برای ساخت فریم استفاده میشود که مثل سه پری به داخل فریم لبه داشته باشد تا نشیمن گاهی برای درب دریچه بازدید تاسیسات ایجاد شود .حال اگر درب دریچه بازدید تاسیسات لولایی باشد ، باید از پروفیلی استفاده نمود که فاقد لبه به داخل فریم بوده تا درب بدون هیچ مانعی باز و بسته شود . حال اگر جلوی حفره ، مانعی وجود داشته باشد که نتوان درب دریچه بازدید تاسیسات را باز و بسته کرد ، در این صورت باید از دریچه بازدید تاسیسات با درب کشویی استفاده نمود .اینکه روی دریچه بازدید تاسیسات جای پیچ گذاشته شود یا از پیچ مخفی استفاده شود ، موضوعی ست که هنگام سایز کردن دریچه بازدید تاسیسات ، باید با کارفرما مطرح شود . هدف استفاده از این تجهیزات در ساختمانها اینست که وقتی گرمای آتش یا دود فعال میشود، بسته شوند. برخی از ساختمانها می توانند دارای چندین منطقه یا دارای یک منطقه بزرگ و واحد باشند که برای تأمین نیازهای حرارتی به سیستمهای تهویه مطبوع مرکزی نیاز دارد. هنگام ساخت سازنده ی دریچه بازدید تاسیسات در کارخانه به صورت اتوماتیک برای هر بعد از طول وعرض حفره ی دریچه بازدید تاسیسات یک سانت بادخور در نظر می گیرد که این بادخور برای هر سمت ، به طور اختصاصی نیم سانت می باشد .به طور مثال اگر ابعاد حفره ۳۰×۳۰ باشد ، قسمت فرو رونده ی دریچه بازدید تاسیسات ۲۹×۲۹ سانت تولید می شود .در نتیجه دریچه بازدید تاسیسات به راحتی و بدون برخورد به مانعی در حفره فرو میرود .اولین مرحله بعد از اندازه گیری ، برش پروفیل دریچه بازدید تاسیسات آلومینیومی می باشد .

مرحله ی بعد ، نوبت ساخت درب دریچه بازدید تاسیسات فرا می رسد که باید یک تا دو میل کوچکتر از فریم ساخته شود تا به راحتی در داخل کادر فریم ، باز و بسته گردد .اگر نوع درب دریچه بازدید تاسیسات وزنه ای باشد . درب دریچه بازدید تاسیسات پلاستیکی به صورت چفتی باز و بسته میشود و احتیاجی به قفل ندارد .عرض فریم دریچه بازدید تاسیسات پلاستیکی در حدود ۵/۳ سانت میباشد . از آنجا که این دریچه بازدید تاسیسات توسط دستگاه سی ان سی طراحی وبرش داده میشود ، این امکان وجود دارد که روی بدنه ی آن طرح ها و نقوش دکوراتیو طراحی کرد . دریچه بازدید تاسیسات آلومینیومی با استفاده از رنگ پودری الکتروستاتیک پوشش داده هیتر کانالی الکتریکی چهارگوش – شرکت تهویه سازه شار می شود . ابعاد استاندارد دریچه بازدید فن کوئل با درب بازدید به عوامل زیادی ازجمله نیاز دستگاه فنکویل و دیگر تأسیسات ساختمان بستگی دارد. ساختار دریچه بازدید تاسیسات فن کویل پی وی سی همچون دیگر دریچه بازدید تاسیسات ها متشکل از یک فریم ویک درب باز شونده است . ساختار دریچه بازدید تاسیسات پلاستیکی متشکل از یک فریم در حاشیه و یک درب باز شونده در چهارچوب دریچه میباشد . ​&;​​​!