درمان درد آرنج و روش های درمان درد آرنج دکتر قاسم اسحاقی

فیزیوتراپی معمولاً برای بازیابی توانایی، بهبود دامنه حرکت و تسریع در روند درمان تجویز میشود. جراحی رفع فشار را میتوان با روشهای باز یا کمتهاجمی با برشهای نسبتاً کوچک که منجر به بهبودی قبل از بازگشت به کار یا سایر فعالیتها میشود انجام داد. 3. کمر درد دیسکی: ممکن است به دلیل تخریب یا آسیب به دیسکهای بین مهرهای در ناحیه کمر ایجاد شود. موارد محتمل برای جراحی همجوشی نخاع کمر شامل اسپوندیلولیستیز (سُر خوردن مهرهها بر روی هم)، شکستگی، بیثباتی، تغییر شکل، بیماری دیسک دژنراتیو (تخریب شده) و تنگی مجرای نخاعی هستند. اگر بیمار توانایی محدودی در عملکرد در زندگی روزمره داشته باشد، احتمالاً جراحی توصیه خواهد شد. پس از اینکه درد شما از بین رفت، حرکات و درمانهای اصلاحی شروع میشوند تا بیمار توانایی بازگشت به زندگی نرمال خود را به دست آورد. تشخیص ممکن است به صورت نقص حرکتی بیان شود یا شامل دستههای مختلفی از آسیبها، محدودیت های حرکتی، توانایی ها، ناتوانی ها یا سندرم ها باشد. دیسک کمر در واقع یک بلبرینگ زنده است علاوه بر این باعث میشود ساختمان کمر یا گردن ما یکپارچه استخوان نباشد و تکه تکه به هم وصل شده باشد که بتوانیم خم و راست شویم، دیسک مانند کمک فنرعمل میکند ازآنجا که بافت نرمتری نسبت به استخوان است ، ضربههای وارد شده به ستون فقرات را میگیرد و به طور یکنواخت در سراسر ستون فقرات پخش میکند و از شکستگی مهرهها در حین بلند کردن اجسام سنگین و ضربه جلوگیری میکند.

2001 «فیوژن ستون فقرات» (Lumbar Spinal Fusion) جهت اصلاح کمر درد به از بین بردن بافتهای نرم بین دو یا چند استخوان مهره مجاور و جایگزینی آنها با استخوان یا فلز (پلاتین)، گفته میشود که در این روش استخوانها به مرور زمان (به طور معمول 6 تا 12 ماه) رشد میکنند و در یک ستون بلند قرار میگیرند تا حرکت آن قسمتهای نخاعی تثبیت و لقی بین مهرهها از بین برود. موقعیتهای نشستن را عوض کنید و به طور دورهای در اطراف قدم بزنید یا عضلات را به آرامی کشش دهید تا تنش از بین برود. هدف از انجام استئوپاتی این است که دامنه حرکت استخوانها بیشتر شود، گرفتگی عضلات از بین برود و سرعت گردش خون افزایش پیدا کند. استئوکندریت دیسکانس که بیماری پانر نیز نامیده می شود، زمانی اتفاق می افتد که قطعات کوچک غضروف و استخوان مفصل آرنج جابجا شوند. خیر. جراحی میتواند باعث ایجاد خطر برای مادر و جنین شود، به همین خاطر، انجام جراحی دیسک کمر در دوران بارداری قابلقبول نیست. دستگاه Coflex بین لایهای، یک جایگزین مناسب به جای جراحی همجوشی ستون فقرات برای بیماران مبتلا به کمر درد ناشی از تنگی کانال و اسپوندیلولیستیز خفیف است.​​​​​!

یک بالش یا یک حوله لول شده در پشت قسمت فرورفتگی کمر قرار دهید این میتواند مقداری ستون فقرات کمر را حمایت کند. بیماری التهابی لگن () نوعی عفونت است که به طور معمول در زمانی که یک بیماری مقاربتی مانند سوزاک یا کلامیدیا ، به رحم ، تخمدانها یا لوله های فالوپ گسترش می یابد رخ می دهد. زمانی که درد علاوه بر کمر در پهلوها هم احساس میشود، احتمالا علت آن کشیدگی عضلات یا مشکل عصبی با منشاء ستون فقرات است. از پزشک یا داروساز بپرسید که آیا آتل برای شما مفید است و چه زمانی و چگونه باید آن را استفاده کنید. اکثر بیماران داروهای مسکن یا شلکننده عضلات دریافت میکنند و به برخی از افراد توصیه میشود که برای سهولت روند بهبودی از کمربندهای طبی پشتی، تختهای مخصوص یا بالشهای طبی استفاده کنند. مثلا «میکرودیسککتومی» () برای فتق دیسک کمر کم تهاجمی در نظر گرفته میشود و بیمار معمولاً نیاز به بستری در بیمارستان ندارد و زمان بهبودی آن حدود یک هفته است. مسکنهای قویتر و شلکنندههای عضلانی هم گاهی هنگام عود کمردرد تجویز میشوند و به تسکین موقت آن کمک میکنند. نحوه واکنش بیمار به عمل جراحی میتواند به پزشک کمک کند که راهنمایی بهتری پس از عمل به بیمار ارائه دهد تا بیمار از خود به طور موثرتری درمان دیسک کمر چیست و آیا حتما باید جراحی شود؟ مراقبت کند.

روند بهبودی و سبک زندگی: جراحی در مقایسه با مراقبتهای غیر جراحی کمر درد به زمان زیادی نیاز دارد. با رویکردهای جراحی مدرن به کمک یک جراح باتجربه، میتوان انواع مختلفی از جراحی ستون فقرات را به صورت سرپایی و با دوره نقاهت کوتاهتر انجام داد. در مورد جراحی فیوژن ستون فقرات کمر، ممکن است یک شب بستری در بیمارستان و بازگشت آهستهتر به فعالیتهای روزمره و همچنین برخی محدودیتهای انجام حرکات (به منظور تنظیم همجوشی طی 3 تا 12 ماه بعد از عمل) را به همراه داشته باشد. همچنین برای کمر درد ناشی از اختلال عملکرد مفصل ساکروایلیاک (مفصل استخوان خاجی)، این نوع جراحی یک گزینه است. مهم است که در نظر گرفته شود جراحی در مقایسه با انجام سایر روشهای مراقبتی چگونه بر زندگی بیمار تأثیر میگذارد. یک درمان سریع کمر درد خانگی این است که با استفاده از روغن و یا کرم هایی که خاصیت کاهش درد دارند؛ ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید. روشهای مختلف جراحی ابداع شده یا همچنان در حال توسعه هستند.