تنظیم کننده اتحادیه اروپا به واکسن BioNTech / Pfizer برای کودکان خردسال بله می گوید – POLITICO



پس از اینکه آژانس دارویی اروپا اعلام کرد واکسن کووید-19 BioNTech / Pfizer برای کودکان خردسال بی‌خطر و مؤثر است، کشورهای اتحادیه اروپا به زودی می‌توانند واکسن‌سازی را برای کودکان پنج ساله علیه کووید-19 ارائه کنند.

کمیته دارویی EMA CHMP در روز پنجشنبه توصیه کرد که واکسن در دو دوز به مدت سه هفته به طور جداگانه برای افراد 5 تا 11 ساله تزریق شود. دوز در این گروه سنی یک سوم مقدار تزریق شده به افراد 12 ساله و بالاتر است، EMA. گفت.

مطالعه‌ای در این گروه سنی نشان داد که این دوز پایین‌تر پاسخ آنتی‌بادی مشابهی را در بزرگسالان 16 تا 25 ساله ایجاد می‌کند.

یک مطالعه کنترل شده با دارونما روی تقریباً 2000 کودک 5 تا 11 ساله بدون عفونت قبلی کروناویروس نشان داد که واکسن 90.7 درصد در پیشگیری از علائم COVID-19 مؤثر است.

عوارض جانبی مشاهده شده در این مطالعه مشابه عوارض مشاهده شده در بزرگسالان بود، مانند سردرد و لرز در محل تزریق.

با غلبه لهجه دلتا در اروپا، نرخ عفونت به ویژه در میان جوانان افزایش یافته است. اگرچه احتمال ابتلای آنها به یک بیماری جدی کمتر است، اما مسری ترین ویروس را به خانه های خود باز می گرداند.

در اتریش، که وارد یک محاصره تمام عیار شده است و در حال برنامه ریزی دستور ایمن سازی عمومی از فوریه است، آخرین موارد هفتگی برای کودکان 5 تا 14 ساله 2249 مورد در هر 100000 نفر است – بیش از دو برابر جمعیت کشور.

سازمان جهانی بهداشت نیز روز چهارشنبه تمرکز خود را بر حمایت از کودکان واکسینه شده بسته به شرایط محلی تغییر داد، اما گفت که مشارکت بین‌المللی در این واکسن باید در اولویت باشد.

هنگامی که تصمیم EMA توسط کمیسیون اروپا مهر و موم شد، کشورهای اتحادیه اروپا تصمیم خواهند گرفت که آیا و زمان توزیع jab بین کودکان خردسال یا خیر.